WOŁGA KLUB POLSKA Strona Główna WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mam z przodu hamulce od Żuka.
Autor Wiadomość
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-20, 19:19   Mam z przodu hamulce od Żuka.

Jeden z poprzednich właścicieli dokonał modyfikacji by ta czarna kupa żelastwa była szybciej zatrzymywana.Założył kompletny zestaw hamulcowy od Żuka. Już rok temu myślałem by wymienić przynajmniej przewody giętkie bo już były sparciałe.Niestety miałem na uwadze, że jest tam jakaś kombinacja i może ni być tak łatwo. Teraz kiedy auto stoi w ogrzewanym garażu postanowiłem się z to zabrać. Cylinderki były jeszcze starego typu a te lubią przeciekać i co chwile się rozregulowywać.Po przestudiowaniu strony o Żukach i Nysach podjąłem decyzję o wymianie na cylinderki samoregulujące które współpracują ze szczękami starego typu.Oczywiście szczęki też zakupiłem nowe.I wężyki gumowe od Żuka. Gdyby tarcze kotwiczne były w kiepskim stanie to podjąłbym decyzje o powrocie do hamulców takich jak fabrycznie Wołga posiadała. Niestety pomimo iż wszystko idzie do wymiany i problem zapieczonych śrub trzymających cylinderki mnie nie przeraża to mam inny problem....
Wężyki gumowe mają inny gwint niż końcówki na przewodach miedzianych!
Cóż za wynalazek!?
W najbliższą sobotę zdemontuję całkowicie te wężyki i jeden wezmę na wzór i będę szukał po sklepach odpowiednika.
Tyle zabawy z tymi Wołgami :-)
_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
 
     
ralphi 
Administrator
GAZ-21 1968r.


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 804
Skąd: Goczałkowice-Zdrój
Wysłany: 2014-01-21, 20:48   

Sama radość coś rozkręcić :mrgreen: podrzuć jakieś fotki jak masz :-/
 
 
     
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-21, 21:28   

Nie robiłem ostatnio bo syf był. Zrobie kiedy pozakładam co nieco i będzie czysto :mrgreen:
_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
 
     
Trouver 
Trouver


Dołączył: 30 Lis 2013
Posty: 134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-21, 23:07   

Volgovitch napisał/a:
Wężyki gumowe mają inny gwint niż końcówki na przewodach miedzianych!

Gdybyś potrzebował redukcje to daj znać.
Mam tokarza, który robi takie rzeczy w dobrych pieniądzach, ostatnio robiłem redukcje z M10 na 3/8
_________________
Wołga Gaz 21`65, Wołga Gaz 24`80, Syrena 105`75, ZAZ 968M`80, Polonez 1500`80, Polski Fiat 125p `69, Łada 2106 `84, Łada 21011 '75
 
     
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-27, 11:16   

Wklejam zdjęcie jak u mnie wygladają hamulce z przodu. Założyłem nowe cylinderki, przewody które ich łaczą i szczęki. Bębny były w dobrej kondycji więc nie wymieniałem. Wężyków gumowych będe szukał w zaprzyjaźnionym sklepie...

hamulce.jpg
Plik ściągnięto 20135 raz(y) 94,99 KB

_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
Ostatnio zmieniony przez ralphi 2014-01-27, 11:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Szymon 
Biała Wołga


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 116
Skąd: Bytkowice/Bydgoszcz
Wysłany: 2014-01-29, 00:04   

Poszukaj firmy która robi węże hydrauliczne. Za tanie pieniądze mogą zrobić Tobie węże na wzór taki jaki potrzebujesz. W ostateczności wykorzystają stare zakucia i nowy wąż dorobią albo redukcję znajdą. Przerabiałem to w Uazie i we Wołdze bo "Ruskie" mają nietypowe gwinty w tych sprawach.. W uazie robiłem redukcje na gwint do nowego węzą a we Wołdze stare zakucia wykorzystali do nowego węża do filtra oleju bo był rozszczelniony..
 
     
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-29, 00:46   

Dzięki Szymon za pomoc.Jutro jade popytać o wąż.Zobaczymy jaki rezultat :-)

[ Dodano: 2014-02-15, 20:59 ]
Ok, mam już wężyki hamulcowe ale co tam ktoś za kombinacje porobił to olaboga
:mrgreen:
Okazuje się że co prawda jedna końcówka musi byc od Żuka ale druga jak się okazało pasuje od Stara :shock: :mrgreen:
Wszystko juz założone.Nie odpowietrzałem jeszcze bo zająłem sie silnikiem...
_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
 
     
Szymon 
Biała Wołga


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 116
Skąd: Bytkowice/Bydgoszcz
Wysłany: 2014-02-27, 01:13   

Każda przeróbka układu w tych jakże pięknych samochodach to kombinacja bo są nietypowe gwinty. Cieszę się że mogłem pomóc :-D
 
     
Kolar 
Metal works

Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 23
Skąd: Szczyrzyc
Wysłany: 2014-03-01, 21:29   

sory że się podłącze ale potrzebuje wsadzić jakąś pompe hamulcową żeby w miare mozliwosci pasowała najlepiej z zespolonym serwem ...
_________________
R-rajdy
W-wódka
D-dupy
 
     
Szymon 
Biała Wołga


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 116
Skąd: Bytkowice/Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-03, 08:54   

A co z oryginalnym układem?
 
     
Kolar 
Metal works

Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 23
Skąd: Szczyrzyc
Wysłany: 2014-03-03, 15:12   

jest ale zawijasy oddzielne serwo i kilometry przewodów mniue irytują ja chce tym normalnie jezdzic
_________________
R-rajdy
W-wódka
D-dupy
 
     
Szymon 
Biała Wołga


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 116
Skąd: Bytkowice/Bydgoszcz
Wysłany: 2014-03-03, 21:22   

Sprawa ma się następująco..kazde serwo będzie wymagało wiercenia dziur w przednim pasie przy pedałach..podobna operacje robiłem u siebie przy uazie..serwo od zuka pompa od uaza żeby nie kombinować z przejsciowkami gwintów..pompa od uaza jest dwustopniowa i wystarczyło podpilowac mocowania do serwa. Koszty w sumie niecałe 200 zł. Musiałem jeszcze dorobić łączenie pedału z serwem bo są inne ale to wystarczyło rurkę zaklepać i przewiercic żeby nie ruszała się gora dół. Nie wiem jak to w 24 wygląda bo nie mialem okazji z bliska się temu przyjrzeć. a jak jest z podcieniem serwa?jest z kolektora?
 
     
Kolar 
Metal works

Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 23
Skąd: Szczyrzyc
Wysłany: 2014-03-04, 19:38   

Ja mam diesla i mam pompe vacum
_________________
R-rajdy
W-wódka
D-dupy
 
     
reddoctor 
TomekF

Dołączył: 29 Sie 2015
Posty: 4
Skąd: Dania
Wysłany: 2015-10-05, 13:38   

Co do Serwa, to nie pasuje od gaz 24? A wracajac do Zuka: nie da sie wymienic wszystkiego na Zukowskie, wlacznie z pompa hamulcowa i przewodami sztywnymi tak, zeby uniknac kombinacji z roznymi gwintami?
Ja sie wlasnie zabieram za hamulce, bede robil w oryginale tym razem ale zastanawiam sie, czy jesli zaklada sie cylinderki od Zuka to czy trzeba tez wymienic tarcze kotwicze?
 
     
Volgovitch 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 10:00   

Gdybym miał robić całość to poszedłbym w oryginał bo mimo nowych elementów i tak tył(oryginał) łapie mocniej niż przód(Żuk). Tarcze kotwiczne od Żuka nie pasują pod cylinderki Wołgi i odwrotnie-inne mocowanie. Bębny od Żuka podejdą do Wołgi i oryginalne tarcze kotwiczne ale bębny od Wołgi do tarcz kotwicznych Żuka już nie-szerszy kołnierz
_________________
https://www.facebook.com/wolgavalentina
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,019 sekundy. Zapytań do SQL: 13