WOŁGA KLUB POLSKA Strona Główna WOŁGA KLUB POLSKA
Strona i Forum dla wszystkich miłośników i właścicieli aut marki Wołga

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[tuning] hamulce Gaz-24
Autor Wiadomość
antonio gaz23 

Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 29
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-03-01, 20:53   

Ja do mojej M21 montuje hamulce z Lublina II pasują idealnie no i rozstaw 5x139,7 ale one w felgę 14' się nie mieszczą
 
     
2410 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-02, 09:48   

Antonio gaz23 masz rację z tymi hamulcami z lublina. Zawieszenie 31105 to drogie rozwiązanie i problemy z mocowaniem koła. 14" nie najdą ale przecież 15" z 21 powinny pasować.
Ewentualnie te z usa, które są robione z takim rozstawem śrub i są robione z różnymi szerokościami itd.
 
     
Adaś 
Adaś

Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 14:24   

Do wołgi gaz 24.10 hamulce od lublina również podejdą ?
 
     
2410 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 24
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-04, 07:10   

Jeśli chodzi o moją to ona miała chyba przeszczepiane zawieszenie z 24. Byłem wtedy młody więc nie pamiętam co z karoserią przyszło.
Na pewno 2410 ma "nowe" serwo i pompę hamulcową.
Są strony po rosyjsku z katalogami wszystkich Wołg aż do 31105.

Antonio gaz23, lista potrzebnych rzeczy do tej rzeźby to:
Zacisk, tarcza i klocki oczywiście i osłona tarczy
Co z piastą bo z tego co wiem są 2 rodzaje, do lublina 2,9 t i 3,5 t.
No i pewnie przewód hamulcowy z inną końcówką.
 
     
szychu 
szychu

Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 31
Skąd: Żagań
Wysłany: 2016-07-25, 18:50   

Szanowni panowie ostatnio spotkałem w sieci zestawy hamulców tarczowych do UAZ -a w TARMOT, Czy ktoś może orientuje się czy te zestawy pasują do Wołgi. Jest to komplet tarcze, zaciski, klocki, przewody i pozostałe materiały instalacyjne jest polski za 980 i jakiś droższy za 3500.
Może ktoś spojrzy i zobaczy czy to pasuje - bardzo jestem ciekawy.

http://sklep.tarmot4x4.pl...dard-axles/1003
 
     
Porucznik Zubek 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 308
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2016-08-03, 07:41   

szychu, ten zestaw za prawie 3600 zł, to na bogato, na prawdę na bogato. Sam przód za 3600 zł :?:
Tak po zdjęciach ciężko coś na 100%. Piasty tak na oko, jakby takie same.
Ten zestaw za 980 zł wydaje się ciekawszy i jest to komplet na wszystkie koła, tyle, że nie ma zdjęć ani zbyt dużo informacji.
http://sklep.tarmot4x4.pl...dard-axles/1002

Cóż szychu, trzeba zainwestować w oba zestawy i zaprezentować wnioski na forum ;-)
 
     
szychu 
szychu

Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 31
Skąd: Żagań
Wysłany: 2016-08-11, 18:54   

No chyba nie jestem jeszcze gotów na takie poświęcenia :-D
 
     
Porucznik Zubek 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 308
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2016-10-19, 11:43   

Będę w najbliższym czasie ściągał z UKR całą kompletną belkę przedniego zawieszenia na hamulcach tarczowych.
Belka pochodzi z Wołgi GAZ 3102 z 2004 roku. Jednakże pasuje idealnie do GAZ'a 24.
Zamieszczam zdjęcia jakie dostałem. Jak już znajdzie się na miejscu będzie ciekawy materiał, żeby się podoktoryzować. :shock:

ham tarcz przód 2.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 98,52 KB

ham tarcz przód 1.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 90,76 KB

 
     
szychu 
szychu

Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 31
Skąd: Żagań
Wysłany: 2017-01-07, 18:27   

Mam pytanie czy już te hamulce są na miejscu i czy pasują. Jao, że jestem przed reanimacją układu w mojej Wołdze znalazłem takie ogłoszenie:
https://www.olx.pl/oferta...html#c25b3c2fd4
Z tego co widzę to takie hamulce jak Porucznik Zubek posiada lub nabędzie. Z tego co pisze ogłoszeniodawca wystarczy przykręcić i pasuje. Co o tym myślicie - jeżeli wierzyć w treść ogłoszenia to naprawdę gra warta świeczki. No właśnie ale czy będzie pasować???????
 
     
Porucznik Zubek 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 308
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2017-01-07, 21:21   

szychu napisał/a:
takie ogłoszenie:
https://www.olx.pl/oferta...html#c25b3c2fd4


Szychu,
to moje ogłoszenie 8-)
Dokładnie te hamulce tarczowe o których wyżej pisałem.
Dla rozwiania wszelkich wątpliwości załączam film instruktażowy. Jeśli cokolwiek panimajesz po rosyjsku to sobie poradzisz. Na filmie wszystko widać, jakie są różnice i co trzeba przełożyć. Dlatego tez sprzedaję w całym zestawie. Mam całe zawieszenie od tej Wołgi
https://www.youtube.com/watch?v=BR8wiwCdiR0
 
     
szychu 
szychu

Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 31
Skąd: Żagań
Wysłany: 2017-01-08, 20:56   

Tak właśnie myślałem że to twoje ogłoszenie. Film obejrzałem wszystko rozumiem. Faktycznie w zestawie, który sprzedajesz jest wszystko o czym mówił ten gość, żeby koło stało równo. Mam jednak pytanie - jak długo zaciski były pozbawione płynu tzn były nie zalane płynem - jak ten okres zniosły: uszczelka tłoczka i osłona tłoczka a wreszcie sam tłoczek - czy nie będzie na nim wżerów i jak się układ zaleje i podda ciśnieniu czy nie wycieknie???? Nabycie takiego zestawu: tłoczek, uszczelka i kołnierz (osłona tłoczka ) w Polsce nie będzie łatwe jeśli w ogóle możliwe. Ale ogólnie trochę się podjarałem tym zestawem i jako, że czeka mnie rozbiórka całego układu to można by było za jednym zamachem zrealizować temat i zmienić na tarczówki - to byłoby coś.
Daj znać jak wygląda sprawa jak długo to całe zawieszenie leżało i w jakim stanie są gumowe uszczelnienia - no i czy cena jest do negocjacji 8-)

[ Dodano: 2017-01-08, 21:29 ]
Patrzę i patrzę bo mi to nie daje spokoju i jednak :?: widzę, że to nie te same hamulce co na filmie. Te na filmie są jednotłoczkowe i wchodzi do nich jeden przewód te twoje są dwutłoczkowe i wchodzą dwa przewody czyli już jest inaczej bo w mojej 2410 idzie 1 przewód. Czyli gdzieś jest po drodze jakiś trójnik na przewodach sztywnych - na zdjęciu widać, że rurki przechodzą w przewody elastyczne - tu jest pierwsza niewiadoma. Druga historia to górne ramię wahacza które jest konieczne do prawidłowego ustawienia koła bo to w Wołdze 24 jest dłuższe i jeśli się go nie wymieni to koło stoi krzywo. W zestawie który oferujesz nie ma tego górnego wahacza. Tak to widzę nie da się tego przykręcić po prostu. Popraw mnie jeśli się mylę. :?:
 
     
Porucznik Zubek 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 308
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2017-01-09, 18:14   

Szychu bardzo dobrze, że tak szczegółowo do tego podszedłeś. Na prawdę szacun.
Przyznam się bez bicia, że ja tak dokładnie tego nie analizowałem, ale w tej sytuacji trzeba się będzie zdoktoryzować chociażby z samej ciekawości. Swoją wiedzę podparłem informacją od mojego przyjaciela z UKR, który zajmuje się Wołgami.

Po kolei:
Przewody hamulcowe: niewątpliwie należałoby zastosować dodatkowe trójniki przewodów hamulcowych. W radzieckim sklepie wygląda to tak:
http://www.avtoskazka.com...101_-47904.html

u nas te trójniki również występują w dużych ilościach i na popularnym serwisie aukcyjnym można je kupić w cenie od kilku do kilkunastu zł (nie jestem jedynie na 100% pewien co do gwintów w trójniku radzieckim i naszym, trzeba by to jeszcze sprawdzić dla pewności). Ale z tego co widzę można u nas dostać trójniki z różnymi gwintami, np.:
http://allegro.pl/trojnik...5089012514.html
http://allegro.pl/trojnik...5089012614.html
W każdym bądź razie każdy zakład dorabiający przewody hamulcowe ogarnie to bez problemu.
Odnośnie ramion wahacza , to tak jak wspominałem mam całe zawieszenie i w tej sytuacji należałoby zaaplikować również górne ramię. Lub ...muszę jeszcze to sprawdzić.... wystarczyłoby przełożyć do tarczy kotwicznej i mocowania piasty z tarczą hamulcową całą zwrotnicę z wahaczami z Wołgi 24/2410. Nie wiem co będzie prostsze, korzystniejsze, łatwiejsze ?

Jako ciekawostkę podsyłam link do forum radzieckiego, gdzie nasi przyjaciele tez się doktoryzują nad hamulcami tarczowymi do GAZ 24. Jest sporo zdjęć:
http://www.gaz-24.com/for...71262&start=300
 
     
szychu 
szychu

Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 31
Skąd: Żagań
Wysłany: 2017-01-09, 21:28   

Tak jak w załączonym linku są przeszczepy z 3102 do 2410 dwutłoczkowych zacisków i OK bo takie są po prostu lepsze. Sprawa wyjaśniłaby się od razu ale w katalogu Autosoft.ru z którego można zobaczyć całe układy i części z numerami OE w GAZ 3102 na schemacie przewodów hamulcowych jest układ z zaciskami jednotłoczkowymi i idzie jeden przewód. I bądź tu mądry poszukam jeszcze może jakichś zdjęć tego układu. Reszta jak sprawdziłem Serwo, pompa i cała reszta jest taka sama w 3102 i 2410 - tylko te dwa przewody. Być może sprawa jest prosta i wystarczy trójnik i OK a być może jest coś innego - ale wątpię. Jeszcze pogrzebię może coś znajdę. Myślę że wygodniej przełożyć całą piastę, z górnym ramieniem żeby nie przekładać detali - tak jak pokazał typ na You tubie jest prosto.
 
     
Porucznik Zubek 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 308
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2017-01-09, 22:53   

Szychu, żeby ułatwić grzebanie podsyłam link do katalogu Wołgi GAZ 31029 gdzie jest wersja z hamulcami tarczowymi z dwoma przewodami hamulcowymi na stronę.

http://www.autoopt.ru/aut.../gaz-31029/115/

Przeanalizuj sytuacje, wg mnie jest to zrobione na trójniku.

Ciekawa rzecz, z tego co widzę w tych katalogach, hamulce tarczowe do Wołgi zostały wprowadzone dopiero gdzies ok. 2000 roku.
 
     
Johnny Moped 

Dołączył: 04 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-20, 13:57   

A ktoś z Was powie jaka duża jest różnica w hamowaniu jest między układem z pompą jednosekcyjną i serwem "Na drugim końcu świata" a układem z 2410? Mam już wszystko do modyfikacji, trzeba tylko auto poskładać :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Strona wygenerowana w 0,026 sekundy. Zapytań do SQL: 11